Aerodrom Niš

Aerodrom Konstantin Veliki Niš

Aerodrom Konstantin Veliki Niš

Iako je bilo planova da se još u Kraljevini Srbiji, par godina pred početak prvog svetskog rata, napravi aerodrom u Nišu, rešenjem koje potpisao lično Vojvoda Radomir Putnik koje je definisalo formiranje Vazduhoplovne komande sa sedištem u Nišu.

Prvi komercijalni let sa niškog aerodroma, koji je tada bio kod trupalskih šuma, obavljen je tek 1936. godine na liniji Beograd-Niš-Skoplje-Bitolj-Solun.

Do 1939. godine uspostavljena je i redovna linija do srpske prestonice koja je ukinuta pred početak drugog svetskog rata.

Bilo je potrebno da prođe više od trideset godina od završetka drugog svetskog rata, kako bi civilni avioni konačno ponovo poleteli iz Niša. Sa lokacije sa koje i danas lete, ka Tivtu, Splitu i Dubrovniku. U narednim godinama, redovne linije su bile ka Beogradu, Londonu, Cirihu, Ljubljani, Splitu. Dvehiljaditih su sporadično uvođene linije ka Podgorici, Antaliji, Trstu.

Aerodrom Niš – Konstantin Veliki

Aerodrom Konstantin Veliki Niš

Tek nakon 2014. kreću ozbiljnije akvizicije sa Low-Cost kompanijama WizzAir  i RyanAir , koje uvode linije ka gradovima Malme. Bazel, Milano, Berlin, Bratislava, Dizeldorf, Dortmund, Aindhoven, Memingen. Cirih, Stokholm, Malta, Beč, Dortmund dok nacionalni avio prevoznik Air Serbia  od 2019. godine uvodi linije do gradova   Bolonja. Fridrihchafen, Geteborg, Frankfurt, Hanover,  Karlsrue, Ljubljana. Nirnberg, Rim, Salzburg i Tivat.

U 2018. godini usluge niškog aerodroma je koristilo preko 300.000 putnika dok će broj preveženih u 2019. godini biti preko 400.000

IATA kôd ovog aerodroma je INI.

Interesantan je podatak da se aerodrom nalazi svega 5km od centra grada